Тагове: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 0
Концепцията Pеugeot Quartz дава поредната интерпретация на все по-популярния кросоувър сегмент. Ще го видим на щанда на френската марка по време на парижкия автомобилен салон през октомври. Бляскав дизайн, иновативни материали и хибридно задвижване – какво повече му трябва на един луксозен семеен автомобил?
Дизайнът внушава спорт и мощ и комбинира каросерията на класически SUV със салона на седан. Гладки линии, 23-инчови колела, дължина 4,5 м и широчина 2,06 м, дълъг преден капак – това може и да звучи тривиално, но цялостната едновременно гладка и и релефна форма на автомобила наистина прилича на огромно парче кварц. Минералносивият цвят, редуван с матовочерно в задната част и червените акценти, също създават илюзията за планински кристал.
Централно разположената емблема на френския лъв сякаш оживява от светлината, паднала под различен ъгъл, тъй като е релефна. Стъкленият покрив стига чак до задните крила и е увенчан с два спойлера.
За направата на Quartz е използвана платформата на новия Peugeot 308. Композитната структура пести маса и прибавя твърдост. Концепцията е първият автомобил в света, в който е използван дигитално тъкан текстил с полиестерни нишки, добити от рециклирани пластмасови бутилки. С този метод се добиват големи части, които могат да бъдат използвани незабавно.
Както казахме – интериорът е наистина луксозен и там е царството на черната и кафявата кожа. Малкият волан е вдъхновен от състезанията и е покрит с бутони за управление на всички функции в автомобила, включително и активирането на различните режими, смяната на предавките и др. Хедъп дисплеят е ориентиран към шофьора и осигурява широк панорамен екран с централна 45-градусова лента, която показва допълнителна информация.
Плъгинхибридното задвижване комбинира бензинов двигател и два електрически мотора. Силовият агрегат с вътрешно горене е 1,6-литров и с макс. мощност 270 к.с. и макс. въртящ момент от 330 Нм. Съчетан е с 6-степенна автоматична трансмисия. Литровата мощност на този двигател е 170 к.с./л. Предният мост е задвижван и от 85-киловатов електрически двигател, който дозарежда 400-волтовата батерия при намаляване на скоростта. Задният мост също е задвижван от 85-киловатов електрически двигател, който също дозарежда батерията.
Три са режимите, в които работи автомобилът. ZEV покрива до 50 км на електричество с едно зареждане, Road ползва двигателя с вътрешно горене и предния електромотор, а Race впряга и трите агрегата.